Odgovorne vrednostne verige
Trajnost se ne konča pri vratih tovarn proizvajalcev – pogosto se začne že veliko prej. V podjetju dm drogerie markt je zavedanje o odgovornosti v celotni vrednostni verigi globoko zakoreninjeno v poslovanju. Od izbire surovin do dostave izdelkov se posveča pozornost socialno pravičnim, okolju prijaznim in preglednim procesom.
Poleg zaščite in spodbujanja svojih sodelavcev smo v dm zavezani k doslednemu spoštovanju delavskih in človekovih pravic v celotni vrednostni verigi. To velja zlasti za regije zunaj Evrope, kjer so tveganja neurejenih delovnih pogojev, otroškega ali prisilnega dela in onesnaževanja okolja večja.
dm tega ne vidi le kot zakonsko obveznost, temveč tudi kot moralno odgovornost - na primer do ljudi, ki zagotavljajo surovine za izdelke dm lastnih blagovnih znamk v državah, kjer se pridelujejo in proizvajajo. Osrednji element tega je dm trajnostni kodeks, ki opredeljuje minimalne družbene in okoljske standarde.
Dolgoročna partnerstva
dm trenutno sodeluje s približno 360 proizvodnimi partnerji, od katerih jih ima 76 odstotkov sedež v Nemčiji, vsi pa imajo sedež v Evropi (stanje septembra 2024). Osredotočenost na regionalne proizvodne verige bistveno izboljša preglednost in možnosti nadzora.Do konca leta 2025 bodo vsi obstoječi partnerji podpisali trajnostni kodeks dm lastnih blagovnih znamk. Ta je že zavezujoč za nove pogodbe. Na ta način dm pogodbeno določa svoje standarde in pomaga zagotavljati dolgoročne, stabilne in v trajnostno prihodnost usmerjene poslovne odnose.
Dolžnost skrbnega ravnanja na področju človekovih pravic
Ob upoštevanju direktive EU o dobavni verigi (CSDDD) in nemškega Zakona o skrbnem pregledu podjetij v dobavnih verigah (LkSG) smo pri dm vzpostavili celovit sistem upravljanja tveganj. Ta vključuje:- Spremljanje neposrednih poslovnih partnerjev
- Izvajanje kontrol učinkovitosti
- Šolanje sodelavcev
- Uvedba anonimnega sistema za poročanje za zainteresirane strani
dm se vključuje v pobude in projekte za izboljšanje delovnih pogojev neposredno na terenu – na primer pri pridelavi surovin, kot so palmino olje, kakav ali bombaž. Te pobude krepijo pravice delavcev in spodbujajo dostojna delovna razmerja. Hkrati se priznani socialni standardi, kot sta Fairtrade ali UTZ, vključujejo v pogodbe z dobavitelji.
Še en pomemben element odgovorne vrednostne verige je preglednost do strank. Zato dm nadaljuje z razvojem tako imenovane poti dm izdelka. Ta vizualizira – kolikor je mogoče – korake izdelka nazaj do izvora njegovih surovin. V ta sistem se vključuje vedno več izdelkov in prodajnega programa.